lokalizajca Widłakowa 91, 54-530 Wrocław

telefonNumer do kierowcy: +48 533 299 448 (24h/7)

Terms of trade

REGULAMIN PARKINGU STRACHOWICE

 

I.Postanowienia ogólne

 

1. Parking Strachowice to całodobowy, płatny parking strzeżony dla samochodów osobowych.

2. Do zawarcia umowy na odpłatne korzystanie z miejsca parkingowego dochodzi w momencie wjazdu na teren parkingu a kończy się uiszczeniem opłaty parkingowej i wyjazdem z parkingu.

3. Użytkownik pojazdu wjeżdżając na teren parkingu akceptuje warunki regulaminu i zasady jego funkcjonowania oraz zobowiązuje się do ścisłego ich przestrzegania.

4. Regulamin jest integralną częścią umowy z parkingiem.

 

II. Zasady korzystania z parkingu

 

1. Na terenie parkingu osoba kierująca pojazdem zobowiązana jest do przestrzegania poniższych przepisów a w sprawach nieuregulowanych podlega przepisom określonym w ustawie Prawo u ruchu drogowym.

2. Na terenie parkingu obowiązuje bezwzględne ograniczenie do 5 km/h.

3. Pierwszeństwo przejazdu ma pojazd nadjeżdżający z prawej strony.

4. Na parkingu bezwzględne pierwszeństwo ma pojazd transferowy.

5. Obowiązuje zakaz: używania klaksonów, blokowania przejazdów i parkowania na więcej niż jednym miejscu postojowym.

6. Osoba korzystająca z parkingu jest zobowiązana do przestrzegania poleceń obsługi parkingu.

7. Wjeżdżając na parking należy pobrać bilet wjazdowy, który będzie stanowił podstawę wydania pojazdu przy wyjeździe z parkingu oraz uzgodnić miejsce parkingowe z obsługą.

8. Przesiadka pasażerów i przepakowanie bagaży z auta Klienta do pojazdu transferowego do i/z portu lotniczego odbywa się w miejscu wskazanym przez obsługę. Zakazane jest wjeżdżanie na miejsca postojowe wraz z pasażerami i bagażami.

9. Pojazd parkuje i odbiera z miejsca postojowego tylko kierowca.

10. W czasie parkowania kierowca jest zobowiązany do zachowania szczególnej ostrożności oraz uwagi wobec pojazdów sąsiednich i ustawić pojazd wwyznaczonym miejscu postojowym, tak aby nie blokować wjazdu i wyjazdu innym pojazdom korzystającym z parkingu. Zakazane jest stanie na alejkach przejazdowych lub w sposób ograniczający innych użytkowników parkingu.

11. Pojazd pozostawiony na parkingu powinien być skutecznie zabezpieczony przed samoczynnym przemieszczaniem się. Ryzyko skutków w tym zakresie ponosi w pełni Klient, również w stosunku do osób trzecich.

12. Pozostawiony na parkingu pojazd powinien mieć pozamykane szyby i zamki tak, by dostęp osób trzecich z zewnątrz był niemożliwy.

13. Przyjęcie na parking samochodu z widocznymi uszkodzeniami zewnętrznymi uzależnione jest od decyzji pracownika. W takim przypadku ryzyko w wyniku strat powstałych w związku z uszkodzeniami ponosi Klient.

14. Na żądanie pracownika parkingu Klient zobowiązany jest do okazania dowodu rejestracyjnego pojazdu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość zgodnego z rezerwacją.

15. Klienci korzystający w usług parkingu zobowiązani są do zachowania szczególnej ostrożności podczas poruszania się na terenie parkingu oraz wsiadania i wysiadania do pojazdu transferowego.

16. Na parkingu obowiązuje bezwzględny zakaz wjazdu pojazdów przewożących materiały łatwopalne, żrące, wybuchowe oraz innych, jeżeli znajdujący się w nich niebezpieczny materiał nie jest zabezpieczony zgodnie z obowiązującymi przepisami.

17. Na parkingu obowiązuje bezwzględny zakaz filmowania i fotografowania.

 

III. Odpowiedzialność właściciela parkingu

 

1. Właściciel parkingu odpowiada za ewentualne szkody zgodnie z polisą ubezpieczeniową o odpowiedzialności cywilnej do kwoty 100 000 zł. W przypadku zdarzeń objętych polisą, wszelkie roszczenia są przenoszone na ubezpieczyciela w ramach zawartych umów.

2. Użytkownik pojazdu jest zobowiązany do natychmiastowego poinformowania o zaistnieniu szkody w pojeździe, nie później jednak niż przed wyjechaniem z parkingu. W przypadku zaistnienia szkody roszczenia będą rozpatrywane wyłącznie w przypadku zgłoszenia takiego przypadku przed wyjazdem Klienta z parkingu.

3. Właściciel parkingu nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia takie jak: pęknięcia szyb wynikające ze zmęczenia materiału, różnicy temperatur oraz wcześniejszych uszkodzeń szyby.

4. Właściciel parkingu nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia wynikające z działania sił wyższych np. opadów gradu atmosferycznego.

5. Właściciel parkingu nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe na wskutek nieprzestrzegania przez korzystających z parkingu postanowień niniejszego regulaminu.

6. Obsługa parkingu ma prawo odmówić przyjęcia pojazdu na parking w sytuacji braku wolnych miejsc lub złego stanu technicznego samochodu.

7. Obsługa ma prawo odmówić wjazdu lub wydania pojazdu osobom nietrzeźwym lub w stanie wskazującym na spożycie alkoholu lub innych środków odurzających. Pracownicy mają prawo zawiadomić w takim przypadku policję.

8. Obsługa parkingu ma prawo odmówić przewozu osób znajdujących się pod wpływem alkoholu lub nie stosujących się do poleceń i zasad funkcjonowania parkingu pojazdem transferowym na i/z portu lotniczego.

9. Obsługa parkingu ma prawo odmówić obsługi osób nieprzestrzegających podstawowych zasad współżycia społecznego.

10. W sytuacjach szczególnych kierowca pojazdu transferowego ma prawo przyznać pierwszeństwo odbioru z lotniska kierowcom pojazdów.

 

IV.Odpowiedzialność korzystających z parkingu

 

1. Stan techniczny pojazdu oddawanego na parking nie powinien zagrażać otoczeniu. Ryzyko powstałych strat na wskutek niesprawności pojazdu na terenie parkingu ponosi Klient, również w stosunku do osób trzecich.

2. Wszelkie uszkodzenia pojazdów podczas manewrowania należy natychmiast zgłosić obsłudze parkingu. Zatajenie tego faktu skutkować będzie wezwaniem policji nawet po wyjeździe Klienta z parkingu.

3. Za przedmioty pozostawione w pojeździe całkowitą odpowiedzialność ponosi Klient.

4. Użytkownik pojazdu odpowiada za wszelkie szkody wyrządzone osobom trzecim na terenie parkingu przez niego samego, jego pracowników, zleceniobiorców lub jego osoby towarzyszące. Ponadto ponosi on odpowiedzialność za zawinione zanieczyszczenie parkingu i pojazdu transferowego.

5. Pasażer odpowiada za szkody wyrządzone w pojeździe transportowym (w tym szczególnie zniszczenia wyposażenia) i innym pasażerom na zasadach ogólnych przewidzianych w Kodeksie Cywilnym.

6. Pasażer, który w sposób umyślny lub wskutek zaniedbania zanieczyszcza pojazd transferowy jest zobowiązany do zapłaty na rzecz parkingu kwoty stanowiącej równowartość kosztów, które musi ponieść parking w celu całkowitego naprawienia szkody. W przypadku, gdy wyrządzenie szkody, spowoduje wyłączenie pojazdu transferowego z eksploatacji to Klient zobowiązany jest do uiszczenia dodatkowo na rzecz parkingu kary umownej w kwocie 500zł za każdy dzień wyłączenia pojazdu transferowego z eksploatacji.

7. W przypadku zgubienia kluczyków bądź zamknięcia ich wewnątrz pojazdu, próby dostania się do wnętrza samochodu mogą być podjęte przez Klienta dopiero po okazaniu dowodu rejestracyjnego pojazdu oraz dowodu osobistego lub prawo jazdy. Wszystkie czynności zmierzające do otwarcia pojazdu Klient podejmuje na własne ryzyko i ponosi pełną odpowiedzialność za szkody z tym związane. W przypadku odmowy wylegitymowania się lub niemożności sprawdzenia zgodności danych, obsługa parkingu niezwłocznie zawiadomi policję.

8. Pojazd, który został ustawiony na alejce przejazdowej lub w sposób uniemożliwiający innym pojazdom wjazd lub wyjazd z parkingu może zostać odholowany i przestawiony na miejsce postojowe. Wszelkie konsekwencje wynikające z tej czynności (koszt holowania i ewentualne wszystkie uszkodzenia powstałe w jego wyniku) ponosi właściciel źle zaparkowanego pojazdu.

 

V. Opłaty za korzystanie z usług parkingu

 

1. Opłata parkingowa naliczana jest trybie 24-godzinnym. Nowy dzień rozliczeniowy rozpoczyna się po przekroczeniu 24 godziny pobytu na parkingu.

2. Płatności za usługę parkingową można dokonać w kasie parkingowej, gotówką lub kartą, oraz płatnością online przy dokonywaniu rezerwacji przez internet. Rozliczenia transakcji kartą kredytową i e-przelewem przeprowadzane są za pośrednictwem Dotpay.pl

3. Wysokość kary za zgubiony bilet parkingowy wynosi 50 zł. Kwota ta doliczona jest do opłaty za parkowanie pojazdu.4. Wysokość opłat za korzystanie z usługi parkingowej podana jest na stronie internetowej oraz w cenniku przy wjeździe na parking. Podane ceny są cenami brutto i zawierają podatek VAT w wysokości 23%.

5. Parking zastrzega sobie możliwość różnic w cenach usługi parkingowej w zależności od sposobu oraz czasu rezerwacji.

6. Przy przekroczeniu okresu rezerwacji klient ma darmowe 6h na wyjazd z parkingu, po tym okresie dopłata za każdą kolejną dobę wynosi 15 zł.

7. Załadunek oraz wyładunek bagaży nie jest wliczony w cenę usługi parkingowej.

8. Darmowy transfer do zarezerwowanego miejsca parkingowego obejmuje jednokrotny (tam i z powrotem) przejazd pojazdu transferowego. Każdy kolejny transfer np. w przypadku zostawienia na parkingu dokumentów jest wykonywany za dodatkową opłatą w kwocie 15 zł.

9. Wobec Klientów uchylających się uiszczenia opłaty będą podejmowane odpowiednie czynności formalnoprawne.

10. Klienci parkingu mogą dodatkowo odpłatnie skorzystać z myjni znajdującej się na terenie parkingu. Cennik oraz regulamin usług jest dostępny u obsługi parkingu oraz na stronie internetowej myjniawroclaw.com.pl. Klienci chcący zamówić usługę mycia poza godzinami otwarcia myjni zobligowani są do wypełnienia formularza usług oraz pozostawienia za pokwitowaniem kluczyków do pojazdu u obsługi parkingu.

 

VI. RODO i przetwarzanie danych osobowych

 

1. Administratorem danych osobowych są Kluska Sp. z o.o., ul. Księcia Witolda 49/15, 50-202 Wrocław, NIP 8992812483.

2. Dane osobowe są przetwarzane w celu:

- dokonania rezerwacji miejsca parkingowego na zasadach określonych w polityce prywatności – przetwarzanie jest niezbędne do czasu wykonania umowy,

- wykonania usługi parkingowej,

- w celach finansowo księgowych - przetwarzanie jest niezbędne do wykonania przepisów prawa podatkowego,

- rozpatrzenia ewentualnych reklamacji,

- ustalenia, dochodzenia i egzekucji roszczeń - do czasu wygaśnięcia okresu roszczeń zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego,- marketingu naszych produktów i usług – do czasu zakończenia umowy lub wyrażenia sprzeciwu.

3. Udostępnienie danych osobowych przez Klientów jest dobrowolne, jednak niezbędne w celu prawidłowego wykonania usługi parkingowej.

4. Każdej osobie przysługuje prawo do kontroli przetwarzania danych, które jej dotyczą, a w szczególności prawo do dostępu własnych danych osobowych, prawo żądania ich aktualizacji, poprawiania, usunięcia, a także prawo wniesienia sprzeciwu w przypadkach określonych w przepisach ustawy o ochronie danych osobowych. W celu cofnięcia zgody prosimy o kontakt na adres mailowy: info@parking-strachowice.pl.

5. Podstawa prawna: ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych oraz RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)

 

VII. Dokonywanie i obsługa rezerwacji

 

1. Rezerwacja miejsca parkingowego może zostać dokonana przez stronę internetową parking-strachowice.pl, parking-lotnisko-wroclaw.eu oraz przez pośredników współpracujących z parkingiem.

2. Jeżeli klient nie chce wcześniej dokonać rezerwacji może wjechać na teren parkingu pobierając bilet. Parking nie gwarantuje w takim wypadku miejsca parkingowego i może nie wpuścić klienta na teren parkingu.

3. Każdy klient z rezerwacją lub bez wjeżdżając na teren parkingu jest zobowiązany do bezwzględnego przestrzegania regulaminu parkingu, informacji zawartych na urządzeniach oraz poleceń obsługi.

4. Klient dokonujący rezerwacji dostaje na maila jej potwierdzenie wraz z kodem kreskowym, którego posiadanie w formie wydruku lub podglądu na urządzeniu mobilnym jest warunkiem wjazdu na parking.

5. Rezerwacje dokonane na stronie parking-strachowice.pl oraz parking-lotnisko-wroclaw.eu można opłacić w trakcie rezerwacji kartą płatniczą lub e- przelewem za pośrednictwem Dotpay.pl lub przy wyjeździe z parkingu w kasie automatycznej gotówką lub kartą płatniczą. Numer CVV2/CVC2 potrzebny do płatności online kartą jest na odwrocie karty płatniczej obok podpisu użytkownika.

6. Anulowanie rezerwacji należy zgłosić najpóźniej w dniu od którego obowiązuje rezerwacja mailowo na adres info@parking-strachowice.pl lub telefonicznie 796 300 396. W przypadku wcześniejszego opłacenia rezerwacji parking ma 14 dni roboczych na zrealizowanie zwrotu.

7. W przypadku dokonania rezerwacji przez pośrednika zgłoszenia anulacji oraz zwrotu należy kierować bezpośrednio do niego w sposób opisany w regulaminie na stronie internetowej tego pośrednika.

8. Faktura za usługi parkingowe może zostać wystawiona na życzenie Klienta. Zgłoszenie należy wysłać drogą mailową na adres: info@parking- strachowice.pl

 

VIII. Warunki reklamacji

 

1. Wszelkie zgłoszenia reklamacji dotyczące rezerwacji oraz parkingu należy wysłać na adres info@parking-strachowice.pl

2. Parking na rozpatrzenie zgłoszenia reklamacji ma 14 dni roboczych. Informacja zwrotna na temat decyzji zostanie wysłana mailowo.

3. Każdą reklamację dotyczącą uszkodzeń pojazdu należy zgłosić obsłudze parkingu przed wyjazdem celem dokumentacji uszkodzenia oraz wskazania miejsca parkingowego na którym parkował pojazd. Zgłoszenie uszkodzeń po wyjeździe pojazdu z parkingu lub z załączeniem tylko i wyłącznie własnej dokumentacji skutkuje odrzuceniem reklamacji.

4. Reklamacje dotyczące opłaty za parkowanie, zwrotu płatności lub anulacji rezerwacji dokonanej za pośrednictwem pośrednika należy kierować bezpośrednio do pośrednika w sposób określony w jego regulaminie. Parking w tym przypadku nie jest stroną w sporze.

5. W przypadku reklamacji dotyczących obsługi kasy automatycznej i naliczanych w niej płatności należy zachować potwierdzenie wniesienia opłaty parkingowej i załączyć je do zgłoszenia reklamacyjnego.

6. Parking nie ponosi odpowiedzialności za szkody materialne oraz uszczerbek na zdrowiu Klienta parkingu wynikający z niezachowania szczególnej ostrożności, niezastosowania się do regulaminu parkingu, stanu upojenia alkoholowego lub substancjami psychoaktywnymi oraz niestosowania się do poleceń obsługi parkingu, dotyczy m.in.:

- ubrudzenia lub uszkodzenia odzieży, obuwia, walizek- pozostawienia bez opieki bagaży, dokumentów, telefonu

- pozostawienia niezabezpieczonego pojazdu (otwarte okno, nie zamknięty pojazd),

- uszkodzeń wynikających z zaparkowania pojazdu na alejce przejazdowej lub w sposób uniemożliwiający innym pojazdom wjazd lub wyjazd z parkingu,

- uszkodzenia ciała wskutek nieostrożnego wsiadania i wysiadania z pojazdu transferowego, biegania po parkingu, przenoszenia na własną rękę elementów

ruchomych parkingu (barierki, zabezpieczenia, blokady)

itp.

 

IX. Postanowienia końcowe

 

1. Regulamin parkingowy jest integralną częścią umowy z klientem. Poprzez wjazd na teren parkingu Klient automatycznie akceptuje niniejszy regulamin i zobowiązuje się go przestrzegać.

2. Klient poprzez wjazd na teren parkingu akceptuje warunki umowy przedstawione w niniejszym Regulaminie i zobowiązuje się do ścisłego przestrzegania jego postanowień. W przypadku nie zastosowania się do któregoś z punktów regulaminu może być wezwany interwencyjny patrol ochrony lub policja.

3. Wszelkie uwagi i zastrzeżenia dotyczące funkcjonowania parkingu można zgłaszać telefonicznie pod numerem telefonu 796 300 396 lub mailowo: info@parking-strachowice.pl .

Skorzystaj także z usługi dodatkowej, mycie auta na parkingu!